Estic organitzant material de cara als cursos i tallers del curs vinent i trobo que hi ha dos tipus de propostes didàctiques clarament diferenciades:
Per una banda les propostes vives, propostes amb sentit, projectes que tenen coherència , amb tasques complexes , globals , amb un guió, un escenari, uns personatges .... que ajuden als alumnes, els acompanyen cap a una comprensió significativa.
Un exemple: LES NOSTRES NARRACIONS
http://www.bcn.cat/patronatdomenech/patro/curs0910/ep6/narracions/0.htm
Altres propostes, en canvi, em semblen juxtaposicions de coses diverses: clics , web , videos, aplicacions fins i tot alguna cacera del tresor o similar que tenen alguna cosa que "lliga" amb el tema de la proposta i que posades una darrera l'altra van tractant els continguts, però no tenen vida, no depenen unes de les altres, no hi ha una progressió, un augment de la complexitat per fer arribar a bon port la comprensió
Exemples: les seqüències curriculars de llengua catalana per a 1er ESO publicades a Alexandria
http://alexandria.xtec.cat/course/view.php?id=138
Hi esteu d'acord?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada