dimarts, 20 de juliol del 2010

Tardes d'estiu 3- Propostes vives/ propostes inertes

Estic organitzant material de cara  als  cursos i tallers del curs vinent i trobo  que hi ha dos tipus de propostes didàctiques clarament diferenciades:
Per una banda  les propostes vives, propostes amb sentit, projectes que tenen  coherència , amb tasques complexes , globals , amb un guió, un escenari, uns personatges .... que ajuden  als alumnes, els acompanyen cap a  una  comprensió significativa.

Un exemple: LES NOSTRES NARRACIONS
http://www.bcn.cat/patronatdomenech/patro/curs0910/ep6/narracions/0.htm

Altres propostes, en canvi, em semblen juxtaposicions de coses diverses:  clics ,  web , videos, aplicacions   fins i tot alguna cacera del tresor  o similar que tenen alguna cosa que "lliga" amb el tema de la proposta i que posades una darrera l'altra van tractant els continguts, però no tenen vida, no depenen unes de les altres, no hi ha una progressió, un augment de la complexitat per fer  arribar a bon port la comprensió

Exemples: les  seqüències curriculars de  llengua catalana per a 1er ESO publicades a Alexandria
http://alexandria.xtec.cat/course/view.php?id=138
Hi esteu d'acord?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada